Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα

Τι είναι το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα;

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα είναι ένα σύνδρομο παγίδευσης (συμπίεσης) του μέσου νεύρου στον καρπό.

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα τι είναι
Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα παράγοντες κινδύνου
Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα συμπτώματα

Τι προκαλεί το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα;

Το μέσο νεύρο, μαζί με τα άλλα 2 περιφερικά νεύρα του άνω άκρου (το ωλένιο και το κερκιδικό) είναι υπεύθυνο για την αίσθηση και την κίνηση των δακτύλων του χεριού. Κατά την πορεία του προς το χέρι, το μέσο νεύρο διέρχεται μαζί με τους τένοντες των δακτύλων από έναν στενό χώρο ή αγωγό (tunnel), τον λεγόμενο καρπιαίο σωλήνα. Ο καρπιαίος σωλήνας οριοθετείται από τα οστά του καρπού και από έναν ισχυρό σύνδεσμο, τον εγκάρσιο σύνδεσμο. Αυτό είναι το σημείο που το μέσο νεύρο υφίσταται παθολογικά υψηλή πίεση, με αποτέλεσμα την εκδήλωση του λεγόμενου συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα.

Προδιαθεσιακοί παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα περιλαμβάνουν:

• Κληρονομικότητα
  • Ηλικία
  • Φύλο (οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες)
  • Εγκυμοσύνη
  • Κατάγματα του καρπού
  • Αρθρίτιδα (ρευματοειδής, ουρική, κλπ)
  • Σακχαρώδης διαβήτης
  • Παθήσεις του θυροειδούς
  • Αλκοόλ

Επίσης, παράγοντες που σχετίζονται με την εργασία, όπως οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις του καρπού σε κάμψη, η χρήση computer, ή η χρήση πνευματικών εργαλείων μπορεί να επιδεινώσουν το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα.

Ποια είναι τα συμπτώματα του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα;

Οι ασθενείς συχνά εμφανίζουν τα ακόλουθα συμπτώματα:

• Πόνο στον καρπό, την παλάμη και τα δάκτυλα, με συχνή επιδείνωση κατά τις νυχτερινές ώρες (ο ασθενής ξυπνάει και νιώθει ανακούφιση με το τίναγμα των δακτύλων)
  • Μούδιασμα στα χέρια – αιμωδίες των δακτύλων, ιδιαίτερα του αντίχειρα, δείκτη και μέσου δακτύλου
  • Μούδιασμα χεριών στον ύπνο
  • Επιδείνωση των συμπτωμάτων με ορισμένες δραστηριότητες, όπως κατά την οδήγηση, το διάβασμα ενός βιβλίου ή κατά τη χρήση του κινητού τηλεφώνου
  • Αδεξιότητα, ακούσια ρίψη αντικειμένων ή αδυναμία εκτέλεσης λεπτών κινήσεων του χεριού (γράψιμο, ντύσιμο)
  • Ατροφία των μυών του χεριού σε βαριές περιπτώσεις

Τα συμπτώματα είναι ελαφριά ή περιστασιακά στην αρχή, ενώ μπορεί να γίνουν μόνιμα καθώς το σύνδρομο επιδεινώνεται.

Η διάγνωση του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα βασίζεται κατά κύριο λόγο στο ιστορικό του ασθενούς και στην κλινική εξέταση. Κατά την επίσκεψή σας, ο κ. Παναγόπουλος θα λάβει λεπτομερές ιστορικό, θα σας εξετάσει και θα σας υποβάλλει σε υπέρηχο, για τον καθορισμό της διαμέτρου του μέσου νεύρου στον καρπό. Ο ιατρός, επίσης, θα σας παραπέμψει για ηλεκτροφυσιολογικό έλεγχο (ηλεκτρομυογράφημα), για την επιβεβαίωση της διάγνωσης και τον καθορισμό της βαρύτητας της νόσου.

Ωλένια νευρίτιδα - Μούδιασμα στα δάκτυλά των χεριών

Συντηρητική Θεραπεία

Η συντηρητική θεραπεία για το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα περιλαμβάνει:

• Ξεκούραση – αποφυγή κόπωσης
  • Χρήση νυκτερινού νάρθηκα
  • Τροποποίηση δραστηριοτήτων (αποφυγή χρήσης καρπού σε συνεχή κάμψη, ρύθμιση ύψους καρέκλας γραφείου, αλλαγή πληκτρολογίου, συχνά μικρά διαλλείματα)
  • Φυσικοθεραπεία και πρόγραμμα ασκήσεων στο σπίτι
  • Ένεση κορτιζόνης στον καρπιαίο σωλήνα. Μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα για κάποιους μήνες, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα οριστικά. Η ένεση κορτιζόνης χρησιμοποιείται συχνά και για διαγνωστικούς λόγους (σε περίπτωση άτυπων συμπτωμάτων).

Χειρουργική Θεραπεία

Η χειρουργική θεραπεία ενδείκνυται σε περίπτωση αποτυχίας της συντηρητικής θεραπείας ή σε περίπτωση νόσου προχωρημένης βαρύτητας. Η χειρουργική επέμβαση διαρκεί 10 λεπτά και πραγματοποιείται με τον ασθενή ξύπνιο, υπό τοπική αναισθησία. Ο χειρουργός πραγματοποιεί μία μικρή τομή στη βάση του παλάμης και απελευθερώνει τον εγκάρσιο σύνδεσμο, ανακουφίζοντας την πίεση στο μέσο νεύρο. Ο ασθενής επιστρέφει στο σπίτι λίγες ώρες μετά την επέμβαση με μια περίδεση στο χέρι για λίγες μέρες. Τα αποτελέσματα της επέμβασης αποσυμπίεσης του μέσου νεύρου στον καρπό είναι πολύ καλά, με εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό επιπλοκών. Πολλοί ασθενείς αναφέρουν σημαντική βελτίωση των συμπτωμάτων, ειδικά του νυχτερινού πόνου, λίγες μέρες μετά το χειρουργείο.

Επικοινωνήστε μαζί μας αν πάσχετε από σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, προκειμένου ο κ. Παναγόπουλος να εκτιμήσει το πρόβλημα και να σας προτείνει την κατάλληλη θεραπεία.

Τι είναι το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα;

Είναι ένα σύνδρομο παγίδευσης (συμπίεσης) του μέσου νεύρου στον καρπό.

Ποιοι παράγοντες εμπλέκονται;

– Κληρονομικότητα
– Ηλικία
– Φύλο (οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες)
– Εγκυμοσύνη
– Κατάγματα του καρπού
– Αρθρίτιδα (ρευματοειδής, ουρική, κλπ)
– Σακχαρώδης διαβήτης
– Παθήσεις του θυροειδούς
– Αλκοόλ

– Μούδιασμα στα χέρια, ιδιαίτερα στον αντίχειρα, δείκτη και μέσο
– Πόνος στον καρπό, την παλάμη και τα δάκτυλα, με συχνή επιδείνωση κατά τις νυχτερινές ώρες
– Αδεξιότητα, ακούσια ρίψη αντικειμένων ή αδυναμία εκτέλεσης λεπτών κινήσεων
– Ατροφία των μυών του χεριού (σε βαριές περιπτώσεις)

Ποια είναι η χειρουργική θεραπεία;

Απελευθέρωση του εγκάρσιου συνδέσμου του καρπού, συνήθως υπό τοπική αναισθησία