Επικονδυλίτιδα Αγκώνα

Τι είναι η έξω επικονδυλίτιδα αγκώνα;

Η έξω επικονδυλίτιδα αγκώνα, ή tennis elbow, είναι μια πάθηση που προκαλεί πόνο και φλεγμονή στην έξω επιφάνεια του αγκώνα. Η νόσος οφείλεται σε ερεθισμό και φλεγμονή από υπερβολική χρήση των τενόντων που εκφύονται από την έξω επιφάνεια του αγκώνα και συμβάλλουν στην κίνηση του καρπού και των δακτύλων. Η πάθηση συναντάται συχνά σε αθλητικές δραστηριότητες και επαγγελματικές ομάδες στις οποίες απαιτείται επαναλαμβανόμενη κίνηση του καρπού και του αντιβραχίου.

Επικονδυλίτιδα αγκώνα poster

Τι προκαλεί την έξω επικονδυλίτιδα αγκώνα;

Ως κύρια αιτία του tennis elbow έχει προταθεί η υπερχρήση ορισμένων μυϊκών ομάδων του αντιβραχίου. Ο κατεξοχήν εμπλεκόμενος μυς θεωρείται ο βραχύς εκτείνων τον καρπό, ή ECRB (extensor carpi radialis brevis). H υπερβολική χρήση του τένοντα του ECRB φαίνεται να οδηγεί σε μικροσκοπικές ρήξεις που οδηγούν με τον χρόνο σε πόνο και φλεγμονή στην περιοχή του αγκώνα.

Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν την πάθηση μεταξύ των 30 και 50 ετών. Επαγγελματικές δραστηριότητες που απαιτούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις του καρπού και του αντιβραχίου εμπλέκονται συχνά στην εκδήλωση επικονδυλίτιδας. Ζωγράφοι, υδραυλικοί, χασάπηδες, γραμματείς, ξυλουργοί πάσχουν συχνά από tennis elbow. Αθλήματα που προβλέπουν τη χρήση ρακέτας (tennis, squash, bandminton), καθώς και αθλήματα ρήψης (ακοντιστές, δισκοβόλοι, παίκτες baseball) οδηγούν επίσης στην εμφάνιση tennis elbow.

Tennis elbow - επικονδυλίτιδα αγκώνα
Tennis elbow επικονδυλίτιδα

Τα πιο συχνά συμπτώματα είναι:

• Πόνος στον αγκώνα, στην έξω επιφάνεια στο tennis elbow – στην έσω επιφάνεια στο golfer’s elbow
  • Νυκτερινός πόνος
  • Αδυναμία του καρπού σε κινήσεις της καθημερινότητας, όπως το κράτημα ενός ποτηριού, το βίδωμα μιας βίδας, η χρήση εργαλείων, η χρήση του mouse ενός computer, κλπ.

Τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια στην αρχή και επιδεινώνονται σταδιακά.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ έξω και έσω επικονδυλίτιδας του αγκώνα;

Ενώ η έξω επικονδυλίτιδα προσβάλλει την έξω πλευρά του αγκώνα, η έσω επικονδυλίτιδα, ή golfer’s elbow, προσβάλλει την έσω πλευρά. Τα συμπτώματα και η θεραπεία είναι παρόμοια και στις 2 παθήσεις.

Ιστορικό και κλινική εξέταση είναι συνήθως αρκετά για τον καθορισμό της διάγνωσης. Ο κ. Παναγόπουλος θα πάρει αναλυτικό ιστορικό και θα σας εξετάσει. Θα χρειαστεί η λήψη ακτινογραφίας προκειμένου να αποκλειστούν άλλα πιθανά αίτια πόνου στην περιοχή. Ο κ. Παναγόπουλος θα πραγματοποιήσει υπέρηχο της περιοχής. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο ιατρός θα σας παραπέμψει για μαγνητική τομογραφία του αγκώνα.

Η αρχική θεραπεία είναι συντηρητική και περιλαμβάνει τα εξής:

• Ανάπαυση και τροποποίηση δραστηριοτήτων
  • Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη (NSAIDS) για σύντομο χρονικό διάστημα
  • Φυσικοθεραπεία και πρόγραμμα ασκήσεων στο σπίτι
  • Χρήση νάρθηκα
  • Ένεση κορτιζόνης ή PRP (βιολογικοί παράγοντες)

Η συντηρητική θεραπεία έχει υψηλάποσοστά επιτυχίας και η πλειοψηφία των ασθενών αναρρώνει πλήρως. H κατάλληλη φυσικοθεραπεία, μαζί με πρόγραμμα ασκήσεων στο σπίτι (stretching του ECRB με εύκαμπτη ράβδο τύπου Theraband), συνήθως θεραπεύουν την πλειονότητα των περιπτώσεων. Αν ο πόνος στον αγκώνα δεν υποχωρήσει, μία ένεση κορτιζόνης ή βιολογικών παραγόντων μπορεί να βοηθήσει.

Ένα μικρό ποσοστό ασθενών δεν ανταποκρίνεται στη συντηρητική θεραπεία. Στην περίπτωση αυτή, η επόμενη λύση είναι το χειρουργείο, το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε αρθροσκοπικά (με 3 μικρές οπές 4mm) είτε ανοικτά, με μικρή τομή 3cm (mini-open). O κ. Παναγόπουλος θα σας μιλήσει εκτενώς για τις παραπάνω εναλλακτικές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής σας. Σε κάθε περίπτωση, δεν χρειάζεται νοσηλεία και ο ασθενής εξέρχεται από το νοσοκομείο λίγες ώρες μετά την επέμβαση.

Ο κ. Παναγόπουλος έχει εκτεταμένη πείρα στη χειρουργική του αγκώνα και θα συζητήσει μαζί σας όλες τις θεραπείες κατά την επίσκεψή σας στο ιατρείο.

Τι είναι η έξω επικονδυλίτιδα;

Σε τι διαφέρουν έξω & έσω επικονδυλίτιδα;

H έξω επικονδυλίτιδα (tennis elbow) προσβάλλει την έξω πλευρά του αγκώνα. H έσω επικονδυλίτιδα (golfer’s elbow) προσβάλλει την έσω πλευρά.

Τι περιλαμβάνει η θεραπεία;

– Φυσικοθεραπεία & ασκήσεις στο σπίτι