Αρθροσκόπηση Γόνατος

Τι είναι η αρθροσκόπηση γόνατος;

αρθροσκόπηση γόνατος είναι μία ελάχιστα επεμβατική χειρουργική επέμβαση που περιλαμβάνει την επισκόπηση της άρθρωσης με μια κάμερα μέσα από μία οπή 4 χιλιοστών, επιτρέποντας τη διάγνωση και θεραπεία των συχνότερων βλαβών του γόνατος. Η ελάχιστα επεμβατική φύση της αρθροσκόπησης επιτρέπει τη γρηγορότερη ανάρρωση του ασθενούς, με λιγότερο μετεγχειρητικό πόνο και λιγότερες πιθανές επιπλοκές. Η υψηλής ευκρίνειας απεικόνιση από το αρθροσκόπιο επιτρέπει την αντιμετώπιση των βλαβών της άρθρωσης του γόνατος με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Αρθροσκόπηση γόνατος - τι είναι?

Ποιες παθήσεις αντιμετωπίζονται με αρθροσκόπηση γόνατος;

Οι παθήσεις που αντιμετωπίζονται με αρθροσκόπηση γόνατος περιλαμβάνουν:

Πριν την αρθροσκόπηση – προετοιμασία

Ο ασθενής θα ενημερωθεί πριν από το χειρουργείο για την απαιτούμενη αρθροσκοπική χειρουργική θεραπεία και το επακόλουθο πρωτόκολλο αποκατάστασης ανάλογα με την πάθηση. Ο ασθενής θα υποβληθεί από τον αναισθησιολόγο σε προεγχειρητικό έλεγχο. Εκτός από αναλυτικό ιστορικό και κλινική εξέταση, ο προεγχειρητικός έλεγχος συνήθως περιλαμβάνει απλές αιματολογικές εξετάσεις, ακτινογραφία θώρακος και καρδιολογική εκτίμηση. Ο αναισθησιολόγος θα δώσει τις απαραίτητες οδηγίες στον ασθενή σχετικά με τη λήψη ή μη φαρμάκων προεγχειρητικά (κάποια φάρμακα, ιδίως αντιπηκτικά, ενδέχεται να χρειαστούν ολιγοήμερη διακοπή πριν το χειρουργείο) καθώς και για το από πότε πρέπει ο ασθενής να παραμείνει νηστικός τη μέρα πριν το χειρουργείο.

Εισαγωγή στο νοσοκομείο – αναισθησία

Ο ασθενής εισάγεται στο νοσοκομείο την ημέρα του χειρουργείου. Η επέμβαση πραγματοποιείται συνήθως υπό γενική αναισθησία +/- περιοχική αναισθησία. Το πλεονέκτημα της περιοχικής αναισθησίας είναι ότι παρέχει εξαιρετική μετεγχειρητική αναλγησία, με ελάχιστο ως καθόλου μετεγχειρητικό πόνο. Ο ασθενής εξέρχεται από το νοσοκομείο την ίδια ημέρα, ή την επομένη εφόσον το επιθυμεί.

Τι συμβαίνει κατά της διάρκεια της αρθροσκόπησης;

Η αρθροσκόπηση γόνατος μπορεί να διαρκέσει από 20 λεπτά μέχρι 2 ώρες, ανάλογα με την υποκείμενη παθολογία και την πολυπλοκότητα της επέμβασης. Κατά τη διάρκεια της αρθροσκόπησης γόνατος, ο κ. Παναγόπουλος θα κάνει 2-3 μικρές οπές 4 χιλιοστών στην πρόσθια επιφάνεια του γόνατος. Ο κ. Παναγόπουλος θα εισάγει στο γόνατο μια μικρή κάμερα, το αρθροσκόπιο.

Αρθροσκόπηση γόνατος setup
Ρήξη μηνίσκου - αρθροσκόπηση γόνατος
Πρόσθιος χιαστός - αρθροσκόπηση γόνατος

Το αρθροσκόπιο είναι στην πράξη ένα μικρό τηλεσκόπιο (4.5mm ή 2.9mm), που με τη βοήθεια μιας πηγής ψυχρού φωτισμού από οπτικές ίνες, μεταδίδει εικόνες υψηλής ευκρίνειας σε ένα monitor. Προκειμένου να γίνουν ορατές οι δομές της άρθρωσης, η άρθρωση του γόνατος διατείνεται με τη βοήθεια φυσιολογικού ορού. Από τις άλλες οπές, ο χειρουργός θα εισάγει όλα τα απαραίτητα αρθροσκοπικά εργαλεία για την αντιμετώπιση της υποκείμενης παθολογίας. Στο τέλος της επέμβασης, οι οπές του δέρματος καλύπτονται με απλά αυτοκόλλητα. Η επέμβαση καταγράφεται σε DVD το οποίο δίνεται στον ασθενή, εφόσον το επιθυμεί.

Πως είναι η αποθεραπεία;

Ο χρόνος αποθεραπείας ποικίλει ανάλογα με την υποκείμενη πάθηση και τη θεραπεία που εφαρμόστηκε. Ο χειρουργός μαζί με τον φυσικοθεραπευτή θα ετοιμάσουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης ανάλογα με τις ανάγκες σας. Η φυσικοθεραπεία είναι αναπόσπαστο μέρος της συνολικής θεραπείας του ασθενούς & ως εκ τούτου είναι εξαιρετικά σημαντική για την επιτυχία του χειρουργείου.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της αρθροσκόπησης γόνατος;

Η αρθροσκόπηση γόνατος επιτρέπει τη διάγνωση & θεραπεία πολλών παθήσεων με ελάχιστα επεμβατικό τρόπο, με λιγότερο πόνο, λιγότερες επιπλοκές & μεγαλύτερη ακρίβεια. Τα πλεονεκτήματα της αρθροσκόπησης περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

• Δεν απαιτείται νοσηλεία – ο ασθενής μπορεί να γυρίσει σπίτι την ίδια μέρα
  • Καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα – μικρότερες τομές
  • Ελάχιστος τραυματισμός των ιστών – μείωση του μετεγχειρητικού πόνου
  • Ταχύτερη ανάρρωση του ασθενούς
  • Ταχύτερη επιστροφή στην εργασία και στις καθημερινές δραστηριότητες
  • Βελτιωμένη ορατότητα της άρθρωσης – αντιμετώπιση των βλαβών του γόνατος με μεγαλύτερη ακρίβεια
  • Πολύ μικρότερο ποσοστό επιπλοκών σε σχέση με τις παραδοσιακές ανοικτές επεμβάσεις

Τι είναι η αρθροσκόπηση γόνατος;

H αρθροσκόπηση γόνατος είναι μία ελάχιστα επεμβατική χειρουργική επέμβαση που περιλαμβάνει την επισκόπηση της άρθρωσης με μια κάμερα μέσα από μία οπή 4 χιλιοστών, επιτρέποντας τη διάγνωση και θεραπεία των συχνότερων βλαβών του γόνατος.

Ποιες παθήσεις αντιμετωπίζονται με αρθροσκόπηση γόνατος;

– Ρήξη μηνίσκου