Ασβεστοποιός Τενοντίτιδα

Ασβεστοποιός τενοντίτιδα Ώμου – τι είναι;

H ασβεστοποιός τενοντίτιδα (συχνά αναφέρεται από τους ασθενείς ως ασβέστωμα ή ασβέστωση στον ώμο) οφείλεται στην εναπόθεση αλάτων ασβεστίου στους τένοντες του στροφικού πετάλου. Είναι μία σχετικά συχνή και ιδιαίτερα επώδυνη πάθηση.

Ασβεστοποιός τενοντίτιδα ακτινογραφία
Screen Shot 2023 03 28 at 8.40.15 PM

Πού οφείλεται η ασβεστοποιός τενοντίτιδα;

Η ακριβής αιτία που προκαλεί την ασβεστοποιό τενοντίτιδα παραμένει άγνωστη. Οι περισσότεροι ασθενείς είναι μεταξύ 30-60 ετών. Οι γυναίκες φαίνεται να είναι λίγο πιο ευάλωτες στον σχηματισμό ασβεστοποιού τενοντίτιδας. Παθήσεις όπως ο σακχαρώδης διαβήτης ή οι θυρεοειδοπάθειες φαίνεται να εμπλέκονται σε κάποιο βαθμό. Η ασβεστοποιός τενοντίτιδα εμφανίζεται πιο συχνά στον υπερακάνθιο, αλλά μπορεί να εμφανιστεί και στον υπακάνθιο ή τον υποπλάτιο.

Ποια είναι τα συμπτώματα της ασβεστοποιού τενοντίτιδας;

Τα συμπτώματα της ασβεστοποιού τενοντίτιδας μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Έντονο πόνο στην άνω και έσω επιφάνεια του ώμου – πόνος στον ώμο μέχρι τον αγκώνα
  • Έντονο πόνο που ξυπνάει τον ασθενή μέσα στη νύχτα
  • Ο ασθενής μπορεί να τρομάξει από την ένταση του πόνου και να αναζητήσει βοήθεια στα «επείγοντα»
  • Αδυναμία εκτέλεσης κινήσεων του ώμου

Ο κ. Παναγόπουλος θα λάβει αναλυτικό ιστορικό και θα σας εξετάσει. Μία ακτινογραφία του ώμου είναι συνήθως αρκετή προκειμένου να επιβεβαιωθεί η διάγνωση. Ο κ. Παναγόπουλος θα σας υποβάλλει στο ιατρείο σε υπερηχογράφημα ώμου, προκειμένου να διαπιστωθεί η παρουσία ή όχι συνοδών κακώσεων, όπως ρήξεων του στροφικού πετάλου. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστεί περαιτέρω διερεύνηση με μαγνητική τομογραφία.

Ασβεστοποιός τενοντίτιδα 1
Ασβεστοποιός τενοντίτιδα 3

Η συντηρητική θεραπεία της ασβεστοποιού τενοντίτιδας περιλαμβάνει:

• Τροποποίηση δραστηριοτήτων για μικρό χρονικό διάστημα
  • Φυσικοθεραπεία – πρόγραμμα ασκήσεων στο σπίτι
  • Ένεση κορτιζόνης ή βιολογικών παραγόντων
  • Shock wave therapy (κρουστικός υπέρηχος)
  • Έκπλυση με βελόνα υπό υπερηχογραφική καθοδήγηση (needle lavage ή barbotage)

Σε περίπτωση που η συντηρητική θεραπεία αποτύχει, η επόμενη λύση είναι το χειρουργείο, που περιλαμβάνει την αρθροσκόπηση ώμου. Η αρθροσκόπηση ώμου γίνεται με 3 μικρές οπές 4 χιλιοστών γύρω από τον ώμο, μέσω των οποίων ο χειρουργός εισάγει μια κάμερα και διάφορα εργαλεία. Κατά τη διάρκεια της αρθροσκόπησης πραγματοποιείται χειρουργικός καθαρισμός της φλεγμονής του ώμου και λείανση του ακρωμίου προκειμένου να αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος για τους τένοντες του ώμου και να αποφευχθεί η τριβή. Ο κ. Παναγόπουλος θα εντοπίσει την ασβέστωση του ώμου (ή ασβέστωμα) και θα την αφαιρέσει.

Ασβεστοποιός τενοντίτιδα MRI 2
Ασβεστοποιός τενοντίτιδα αφαίρεση ασβεστώματος

Κατά το χειρουργείο, θα αντιμετωπιστεί και οποιαδήποτε άλλη πάθηση εντοπιστεί στον ώμο, όπως ρήξεις του στροφικού πετάλου ή αρθρίτιδα της ακρωμιοκλειδικής άρθρωσης, που συχνά συνυπάρχουν. Η αρθροσκόπηση ώμου προσφέρει άριστα αποτελέσματα με εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό επιπλοκών και προσιτό κόστος. Ο ασθενής εξέρχεται από το νοσοκομείο την ίδια μέρα, λίγες ώρες μετά του χειρουργείο. Το άκρο παραμένει σε ανάρτηση για κάποιο διάστημα και ο ασθενής αρχίζει σύντομα φυσικοθεραπεία.

Τι είναι η ασβεστοποιός τενοντίτιδα;

H ασβεστοποιός τενοντίτιδα οφείλεται στην εναπόθεση αλάτων ασβεστίου στους τένοντες του στροφικού πετάλου.

Τι προκαλεί την ασβέστωση;

Η ακριβής αιτία παραμένει άγνωστη.

– Έντονος πόνος στον ώμο που ξυπνάει τον ασθενή τη νύχτα
– Αδυναμία ανύψωσης του χεριού και εκτέλεσης των δραστηριοτήτων της καθημερινότητας

– Παρακολούθηση
– Φυσικοθεραπεία